Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Udland

Not Just A Label udlodder 20 messestande til Who's Next

Kunne du tænke dig at komme med til Who’s Next-modemessen i Paris til januar, så læs med her. Lige nu har du nemlig mulighed for at vinde én ud af 20 pladser.
Kunne du tænke dig at komme med til Who’s Next-modemessen i Paris til januar, så læs med her. Lige nu har du nemlig mulighed for at vinde én ud af 20 pladser.

Nu er chancen der for at vinde en stand på parisermessen Who’s Next, der i et samarbejde med talent-platformen Not Just A Label inviterer 10 accessories– og 10 ready to wear-designere med til Byernes By efter nytår.

Not Just A Label (NJAL) har en portefølje med over 14.000 internationale designere, heriblandt Barbara Í Gongini, David Andersen, Soulland, Won Hundred og Wood Wood, hvoraf 20 altså nu får muligheden for at udstille i op til fire sæsoner på den anerkendte modemesse, samt få vejledning og mentoring fra professionelle fra modebranchen.

For at ansøge skal man være minimum 35 år og have en opdateret profil hos NJAL. Derudover skal man have mindst to kollektioner bag sig og være klar til at præsentere sit bud på AW14-moden den 25.-28. januar 2014 i Paris.

De 20, som bliver udvalgt, vil alle fremvise deres kollektioner under modemessen, og efterfølgende vil nogle af programmets mentorer udvælge de bedste designere til at fortsætte messesamarbejdet de følgende tre sæsoner – for til sidst at ende med to endelig designere til juli 2015.

Hver designer vil blive bedømt på deres kreativitet såvel som deres forretningssans og evne til at markedsføre deres kollektioner. De mentorer, som skal bedømme designerne, er blandt andet NJALs grundlægger Stefan Siegel, Olivier Arrighi, der er adm. direktør for Fidancia, Salman Khokhar, der er adm. direktør for Koka Consulting, samt Who’s Nexts salsdirektører Sophie Guyot og Sylvie Pourrat.

Hvis man er så heldig at være en af de 20 udvalgte, vil man få en stand til Who’s Next-messen i Paris, samt mentoring og hjælp og vejledning til blandt andet PR og marketing.

Efter messen i januar vil ti designere – fem i hver kategori – gå videre til næste runde, som gælder messen i juli. Dernæst vil der blive sorteret yderligere fire designere fra, hvorfor der kun går seks designere videre til messen i januar 2015. De to finalister, som skal fremvise deres kollektioner til juli 2015 vil desuden blive præsenteret i bladet ‘Dazed & Confused’ og modtage yderligere seks måneders mentoring.

Hvis du kunne tænke dig at få chancen for at udstille i Paris, har du indtil den 20. december til at tilmelde dig.

Læs mere om muligheden her.