Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Peak, Malene og Tiger trækker læsset

IC Companys har fremlagt kvartalsregnskab, som viser vækst i omsætningen blandt Premium-mærkerne.
IC Companys har fremlagt kvartalsregnskab, som viser vækst i omsætningen blandt Premium-mærkerne.

De dyrere mærker går godt, mens det kniber mere for mærkerne i mellemprislejet. Det viser IC Companys regnskab for første kvartal (IC Companys kører med forskudt regnskabsår).

I alt landede omsætningen i kvartalet på stort set samme niveau som i samme periode sidste år – ca. 1,05 mia. kr.

Men selv om den samlede omsætning er næsten uændret, så dækker tallene over to modsatrettede tendenser: Premium-mærkerne (By Malene Birger, Tiger of Sweden og Peak Performance) er i vækst, mens Mid Market-mærkerne (Soaked in Luxury, InWear, Matinique og Part Two) er faldet i omsætning sammenlignet med sidste år.

Peak er vækstet med 2 pct. i omsætningen, mens Tiger of Sweden og By Malene Birger samlet har haft en omsætningsfremgang på 8 pct. sammenlignet med første kvartal sidste år.

Til gengæld er omsætningen for Mid Market-mærkerne faldet med 13 pct. fra 270 mio. kr. sidste år til 234 mio. kr. i år.

Set fra den positive side, så er den samlede bundlinje for Mid Market-mærkerne, Soaked in Luxury, InWear, Matinique og Part Two, imidlertid steget fra 14 mio. kr. i fjor til 21 mio. kr. i år.