Danish Fashion Institute inviterer til seminar om det tyske marked og samarbejde med udenlandske agenter.

Hvordan adskiller det tyske marked sig fra andre markeder, og hvordan sikrer man sig bedst vedvarende succes i Tyskland som dansk brand? Det er blandt andet disse spørgsmål, konsulent Christiane Hartmann fra Christiane Hartmann Consulting i Tyskland klæder de deltagerne på til at tackle – der hersker nemlig nogle lidt specielle strukturer på det tyske marked, og det er disse særlige kendetegn, der er på agendaen – foruden en række gode råd til at tage med hjem.

Også seminarets anden taler, Mette Marie Georgi Nørgaard fra MEG Consulting, der blandt andet har en baggrund i IC Companys, sætter fokus på de strategiske overvejelser, man som dansk modevirksomhed bør gøre sig, inden man indgår agentsamarbejde i Tyskland. Hun stiller skarpt på juridiske spidsfindigheder og kontraktforhold, der gør sig gældende i Tyskland.

Seminaret går forud for Danish Fashion Institutes kommende agent-speeddating med fokus på børnetøj den 28. november, og hvis din virksomhed er tilmeldt speeddating-arrangementet – eller er medlem af Danish Fashion Institute! – er det gratis at deltage i gå-hjem-mødet. Ellers er prisen 399 kr. pr. person.

Gå-hjem-møde om det tyske marked og agentsamarbejder

Tid: 25. november 2013 kl. 13-15

Sted: Danish Fashion Institute / Design Society, H.C. Andersens Boulevard 27, 2. sal, 1553 Kbh. V.

Pris: Gratis for tilmeldte til Speeddating med tyske agenter og medlemmer af Danish Fashion Institute. Pris, alle andre: 399 kr. pr. person.

Tilmelding: Tilmeld dig via mail: rsvp@danishfashioninstitute.dk senest 14. november.