Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge, Udland

Club Monaco dropper den fysiske lookbook

I vejen mod en digitaliseret verden har Club Monaco som det første modemærke i verden valgt udelukkende at lave deres lookbook i en online-version.
I vejen mod en digitaliseret verden har Club Monaco som det første modemærke i verden valgt udelukkende at lave deres lookbook i en online-version.

Det amerikanske modemærke Club Monaco, som er 100 pct. ejet af Polo Ralph Lauren, er den første modevirksomhed i verden, som vælger den fysiske lookbook fra til fordel for en udelukkende webbaseret lookbook.

I stedet for den traditionelle papirtrykte udgave af lookbook’en er Club Monaco nemlig gået sammen med det sociale medie Tumblr og har skabt verdens første interaktive lookbook, som skal vise kollektionernes styles på en ny og anderledes måde.

Derudover har mærket valgt at gøre brug af adskillige kendte internationale bloggere, som skal vise tøjet frem, i stedet for at benytte sig af en model. Bloggerne har hver især fået lov til at style deres egne outfits og sætte deres personlige præg på kollektionerne.

Club Monaco oplyser, at det er fokus på papirspild, som har fået virksomheden til at tænke i alternative og moderne baner.

Se Club Monacos lookbook lige her.