Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nye spillere udfordrer Trendsales

BRUGT TØJ PÅ NETTET. To nye online-portaler ser potentiale i brugttøjshandlen og udfordrer nu giganten Trendsales. Hos Trendsales er man ikke bekymret.
BRUGT TØJ PÅ NETTET. To nye online-portaler ser potentiale i brugttøjshandlen og udfordrer nu giganten Trendsales. Hos Trendsales er man ikke bekymret.

Efter 11 år som enerådig spiller på markedet for brugt tøj på nettet bliver Trendsales nu udfordret af to nye spillere: Ifølge Christina Holm Larsen, der er ejer og medstifter af Fashion-resales.dk får Trendsales’ markedsdominans tiltrængt konkurrence:

”Folk virker generelt trætte af Trendsales, fordi det er så bredt og uoverskueligt. Derudover trænger Trendsales til noget konkurrence,” siger hun til FashionForum.

Et umættet marked

Begge de to nye koncepter fungerer efter nogenlunde samme princip som Trendsales, hvor forbrugerne sælger brugt tøj til hinanden gennem en tredjepart, og det er begge virksomheders opfattelse, at markedet endnu ikke er mættet.

”Vi turde tage kampen op, fordi vi stadig mærker en efterspørgsel fra folks side, og så er der stadig et kæmpe marked for det tøj, som ikke bliver solgt på Trendsales,” forklarer Christina Holm Larsen.

Jens-Otto Paludan, der er adm. direktør hos Anywear, anerkender Trendsales’ position og vurderer i samme vending retten til at udfordre giganten:

”Trendsales har gjort det rigtig godt, og vi har stor respekt for det, de har lavet. De har jo defineret et marked og min vurdering er, at det er et marked i kæmpe vækst. Derfor synes jeg, det er meget normalt, at der er flere udbydere,” siger Jens-Otto Paludan.

Svar på tiltale

Trendsales, som har været på banen i mere end ti år, anerkender ifølge direktøren for netportalen Martin Falslev Andersen konkurrencen, men ser ikke de nye udbydere som en trussel:

”Vi konkurrerer om et samlet tøjbudget, som skal bruges enten hos os, andre butikker, webshops eller andre udbydere,” fastslår han og slutter:

”Konkurrence er altid godt. Den sørger for, at man altid er 100 pct. skarp. Vi synes altid, det er interessant at se, hvad andre har at byde på og eventuelt se en anden vinkel af samme produkt. Ofte prøver de bare at lave en kopi af vores side.”