Hugo Boss’ habitter, skjorter, ure og parfumer sælger bedre end nogensinde. For tredje år i træk kan det tyske modehus præsentere en fremgang i omsætningen på over 10 pct.

De foreløbige nøgletal for årsregnskabet for 2012 viser, at den samlede omsætning er steget med 14 pct. fra 2011 til 2012. Fra 2.059 mio. euro (15,36 mia. kroner) i 2011 til 2.346 mio. euro (17,50 mia. kroner) i 2012.

Samtidig kan koncernen fremvise et nettoresultat med en fremgang på 8 pct. sammenlignet med 2011. Fra 285 mio. euro (2,1 mia. kroner) i 2011 til 307 mio. euro (2,3 mia. kroner) i 2012.

Det er derfor også en selvsikker CEO for Hugo Boss AG, Claus-Dietrich Lahrs, der udtaler sig om forventningerne til 2013:

“Til trods for det udfordrende marked har jeg tillid til, at vi fortsat vil kunne fremvise en stærkere vækst end det generelle marked i 2013,” udtaler Claus-Dietrich Lahrs i en pressemeddelelse fra Hugo Boss.

Hugo Boss har endnu ikke fremlagt det samlede årsregnskab, men i koncernens regnskab for første halvår af 2012 viste tallene, at det primært var det europæiske og det amerikanske marked, der drev væksten i omsætningen.

Hugo Boss har en ambition om at runde en omsætning på 3 mia. euro (22,4 mia. kroner) i 2015.