Fra 1. oktober fik Bestseller ny CSR- og kommunikationschef. Fra en stilling som forbrugerpolitisk direktør i Coop Danmark er Mogens Werge nu tiltrådt stillingen, hvor han blandt andet skal sørge for Bestsellers bæredygtige arbejde – og dertilhørende image.

Med sin store erfaring ser han både ligheder ved og forskelle fra sit tidligere arbejde og sit nuværende.

“En dagligvarevirksomhed som Coop har selvfølgelig langt flere produkter end Bestseller; men i forhold til CSR er der ikke den store forskel på, om man sælger tekstiler, krukker eller fødevarer,” siger Mogens Werge til csr.dk og fortsætter:

“Man skal altid sikre, at arbejdsforholdene og produktionen er i orden hos ens leverandører. Men en meget væsentlig forskel er, at Bestseller er en international virksomhed, som sælger varer i 45 lande. Og så er Bestseller en modevirksomhed; det giver en helt anden dynamik i forhold til at sælge flåede tomater.”

Læs hele interviewet med Mogens Werge her.