Hos det københavnske lukussmykkefirma Shamballa Jewels er man i gang med en ekspansion, der betyder mere fokus på forretningsudvikling. Derfor har man nu hentet en erfaren herre ind til stilling som daglig leder (COO, red.) af brandet.

Det er Peter Normann Nielsen der fra 1. november skal være ansvarlig for drift, herunder daglig ledelse og den organisatoriske forretningsudvikling i forhold til produkt- og markedsekspandering.

Ansættelsen af Peter Normann Nielsen skal styrke Shamballa Jewels’ globale vækst og konsolidering og styrke den åbning af markeder i Dubai og Hong Kong, der er planlagt i dette år.

”Peter Normann er en velkendt leder i den danske design industri. Hans baggrund vil være et stærkt match i udviklingen af vores brand og forretningsstrategi. Vi glæder os til at få Peter om bord, til at supportere vores fremtidige vækst,” siger Mikkel Kornerup, adm. direktør i Shamballa Jewels, i en pressemeddelelse.

Lang erfaring

Peter Normann Nielsen har 16 års erfaring inden for design og smykker.  Med en ingeniørgrad og en MBA fra Copenhagen Business School kommer han senest fra en stilling som vicepræsident for design og brands hos Rosendahl Design Group. Han har tidligere været CEO for Holmegaard og ledte til Rosendahl Design Groups opkøb af virksomheden.

”I det seneste årti har Shamballa Jewels været det mest revolutionerende smykkebrand. Jeg er derfor utrolig begejstret for at skulle være en del af virksomheden, og jeg ser meget frem til at fortsætte den imponerende udvikling, og til at arbejde med deres helt unikke brand univers,” siger Peter Normann Nielsen.

Shamballa Jewels blev grundlagt i 2005 af brødrene Mads og Mikkel Kornerup.