Et nyt online magasin, Keiki, gør det lettere for forældre til småbørn, at følge med i de nyeste trends til de mindste. Hvad der er mindst lige så interessant er dog, at magasinet er spækket med aktive links, så forældrene ved et enkelt ‘klik’ ledes direkte videre til de respektive webshops, der forhandler den viste vare.

“Jeg fornemmede, at der manglede et produkt, der kunne gøre afstanden kortere mellem brands og forbruger inden for børnemode-branchen og ret hurtigt blev det klart, at det selvfølgelig skulle være online,” siger Katrine Roug, stifteren af magasinet, til FashionForum og fortsætter:

“En øget opmærksomhed på vigtigheden af PR for børnebrands og statistikker på hvor meget nethandel, der sker online inden for samme segment, fik mig på sporet af at skabe Keiki.”

Mellem blogs og trykte magasiner

Med Keiki ønsker hun at inspirere og åbne det skatkammer, der findes af fine brands online og de webshops, der fortjener at blive vist frem. Hun ville skabe et medie, der lander et sted mellem blogs og de trykte magasiner – både redaktionelt og annoncemæssigt.

“Da Keiki er et onlinemagasin, er vores vej til synliggørelse omtale på blogs, samt samarbejder med brands og webshops der har fat i deres målgruppe online. Facebook er også en kanal der når bredt ud, som vi bruger aktivt,” fortæller Katrine Roug.

De seneste fire år har 32-årige Katrine Roug haft eget PR bureau, Katrine Roug PR. Før det arbejdede hun med PR og marketing for blandt andre Stella Nova og Sand.

Keiki er gratis, udkommer 12 gange årligt og er altså primært henvendt til forældre med børn i alderen 0-8 år, da magasinets omdrejningspunkt netop er de mindste.

Læs magasiner her