Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Udland

Zalando satser på herrerne

Den tyskbaserede webshop Zalando satser nu stærkere mændene. Samtidig bygger man et nyt logostikcenter, der skal håndtere hele det europæiske marked.
Den tyskbaserede webshop Zalando satser nu stærkere mændene. Samtidig bygger man et nyt logostikcenter, der skal håndtere hele det europæiske marked.

Den tyskbaserede webshop Zalando satser nu stærkere mændene. Samtidig bygger man et nyt logostikcenter, der skal håndtere hele det europæiske marked. Det skriver Habit.se.

Dette efterår satser e-taileren på herrerne og prøver at lokke flere herremodekunder til. Det sker dels med nye varemærker, et selvproduceret modemagasin til mændene og også en kollektion af tøj, sko og tilbehør under navnet Zalando Collection. Zalandos egen damekollektion blev introduceret sidste forår – grundet fint salg satses der også stærkere på den.

Zalando, der er baseret i Berlin, planlægger at bygge et nyt logistikcenter på 110.000 kvadratmeter i tyske Mönchengladbach. Det nye center skal ifølge planerne stå færdigt næste efterår. Webshoppens første logistikcenter ligger pt. i Erfurt, og det er meningen, at begge centre fremover skal håndtere samtlige europæiske markeder.

Virksomheden, der er en af Europas største webshops, eksisterer pt. på 14 europæiske markeder og startede for nyligt handel i Polen og Norge.

Kilde: Habit.se.