H&M har netop præsenteret sine salgstal for både august måned 2012 og årets tredje kvartal, gående fra 1. juni til 31. august.

I august 2012 er H&M-gruppens salg inklusiv skatter og afgifter, og beregnet i lokale valutaer, steget med seks pct. sammenlignet med samme måned sidste år. Salget i sammenlignelige enheder, der består af salget i butikker og lande, der har været i gang i mindst et finansår, er faldet med fire pct. Den svenske modegigant angiver især ekstrem varme på en række europæiske markeder som en negativ effekt på augustsalget.

I tredje kvartal 2012 er salget inklusiv skatter og afgifter steget med 10 pct. i lokale valutaer i forhold til samme kvartal sidste år. Salget i sammenlignelige enheder er uændret.

I tredje kvartal har den store værdistigning i den svenske krone i forhold til euroen betydet store negative valutaeffekter for kæden.

Salget inklusiv skatter og afgifter nåede i tredje kvartal 33,568 mio. svenske kr. Salget uden skatter og afgifter er på 28.806 mio. svenske kr., en stigning på syv pct.

H&M havde pr. 31. august 2012 2629 butikker mod 2323 pr. 31. august 2011.