Da Who’s Next i Paris slog dørene op til dette års messe, var det et overraskende stort internationalt publikum, der ventede udenfor. Især de japanske indkøbere var mødt talstærkt op, men også amerikanske og tyske indkøbere var godt repræsenteret.

I år var der altså 7,4 pct. flere internationale indkøbere end sidste år. Det glæder arrangørerne, da målet er, at de udenlandske gæster om to år skal udgøre halvdelen af de besøgende.

Ny dato

Messeledelsen var ellers spændt på, hvordan tilslutningen til Who’s Next ville være, idet man for første gang har rykket messen, der tidligere er blevet afholdt i september, til juni/juli. Men bekymringerne blev – delvist – gjort til skamme, lyder det i en meddelelse:

LÆS OGSÅ: Værsgo: Genvej til Japan for mindre modevirksomheder

LÆS OGSÅ: Modeuge: Alle messer oplever vækst

Hvis man skal sige det kort, så har messen for os været mere kvalitativ end kvantitativ. Ændringen af datoerne har ikke været en forhindring for os rent kommercielt, men vi havde da lidt forbehold inden messen. Denne gang mødte vi ikke stressede indkøbere som i september, men indkøbere af en vis kvalitet, som gav sig tid til at se på nye mærker, og som havde en målsætning: At købe. Vi fik i alt 18 nye kunder. Det var en god afslappende messe og vi nød den mere end de andre gange,” lyder det fra Erika Level og Julie Vigerie, der var på messe med deres brand Marie Sixtine.

Danske udstillere

Datoændringen havde tilsyneladende heller ikke skræmt de danske udstillere, som i år talte: Anerkjendt, Baum und PherdGarten, Beck Söndergaard Copenhagen, Bitte Kai Rand, Brandtex, Bruuns Bazaar, Charlotte Sparre, Edith & Ella, Emma Go, Erfurt Luxery Accessories, Ganni, Jackpot, Jensen Woman, Kudibal Copenhagen, Monies, Nümph, Pocknit, Rabens Saloner, Rützou, S’nob by Noblesse, Samsøe & Samsøe, Signature, St- Martins og Wonhundred.

 

”I år besøgte 47.064 indkøbere Who´s Next i Paris.