Den amerikanske Pandora-kunde Signet Jewelers melder om svaghed i salget af Pandora-smykker.

Det skete på en telekonference, efter at den amerikanske juvelerkæde aflagde regnskab for andet kvartal torsdag. Kunden vil i et samarbejde med Pandora prøve at vende udviklingen. Det skriver epn.dk.

– Pandora er en meget stor og til en vis grad en udviklet forretning for os. Vi havde en vis svaghed i den i andet kvartal. Der er en masse ting, vi ser på i den forbindelse. Det ene er, at vi ser på nye produkter. Vi tager omkring 100 nye varenumre ind for efterårssæsonen, hvilket vi er meget spændte på. Vores grosserer er meget begejstrede for designet, stilarten og innovationen i disse. Vi taler også med Pandora om nye, innovative veje at drive salget på i fremtiden, sagde Signet Jewelers topchef, Michael Barnes, på telekonferencen og fortsatte:

– Det er dog vigtigt at holde for øje, at Pandora er en af vores største mærker hos Jared (en smykkekæde ejet af Signet, red). Det fortsætter med at tiltrække en masse trafik, og salget per dør fortsætter med at være meget stærkt. Men vi havde nogen svaghed der, og vi tror og håber, at disse nye initiativer vil hjælpe os med at vende det rundt i fremtiden. Det vil altid være en meget stor forretning for os, og det er noget, som vi vil bruge en masse tid og energi på at drive fremad med vores grossister og grossist-teamet hos Pandora.

Om Pandora-udviklingen sagde Barnes sammenfattende: “it’s one of those things in this quarter.”

Den Signet-ejede smykkeforretning Jared oplevede i andet kvartal en vækst i same-store-salget på 2,4 pct. efter en vækst på 12,6 pct. i samme periode sidste år, drevet af bryllupssmykker. Den lavere rate af vækst blev ud over et stop af salg af Rolex, begrundet med et aftagende Pandora-salg.

Kilde: Epn.dk.