Når Noa Noa torsdag d. 9. august præsenterer sit bud på forårsmoden 2013, lancerer brandet en hel ny ekstension af sig selv. Under navnet Noa Noa Atelier introduceres nye silhuetter og materialer til hovedkollektionen, der igen skal placere det danske brand i front i Skandinavien.

”Atelier-kollektionen har udgangspunkt i Noa Noas lange tradition for at arbejde med stærke referencer til historiske rober og folklore mikset med etnisk inspiration – ligesom resten af den kollektion, vi præsenterer under Copenhagen Fashion Week,” lyder det fra Roland Jarlgaard, brand director hos Noa Noa.

Når kollektionen vises på podiet på Vision-messens showscene, er det første gang efter fem års pause at Noa Noa er med i modeugens showkalender. Og med showet ønsker man altså, at introducere det nye og mere rå Noa Noa.

”Noa Noa Atelier adskiller sig fra hovedkollektionen ved at indeholde skulpturelle og rå silhuetter og ved brugen af andre materialer som for eksempel læder og silke. Med tilføjelsen af Noa Noa Atelier er der ingen tvivl om, at Noa Noa indtager en plads som et ledende womenswear brand i Skandinavien,” siger Rolan Jarlgaard.

Showet skal samtidig være med til at markere, at Noa Noa i 30 år har holdt fast på et romantisk, feminint og boheme-inspireret look. Noa Noa blev grundlagt i 1981 og har i dag 180 konceptbutikker, hvoraf  de 110 drives på franchise basis. Noa Noa sælges i 22 lande.