Pumas omsætning er i første halvår af 2013 steget med 8,8 pct. til 1,57 mia. euro. Ser man på de første seks måneder, har især salget af fodtøj lidt – omsætningen på sko er således faldet med godt en procent, mens tekstilsalget og salget af andet tilbehør omvendt er steget med henholdsvis 8 pct. og 21,5 pct. som følger af udviklingen af Cobra Golf-serien (golfudstyr og -tilbehør, red.) og et nyt joint venture på tilbehør på det nordamerikanske marked.

Omsætningen i Pumas eget detailsegment steg med 19 pct. til 272 mia. euro og tegner sig altså nu for godt 17 pct. af den samlede omsætning.

Væksten i USA og Asien fortsatte for den tyske sportstøjsgruppe, mens det største marked – Europa, Mellemøsten og Afrika – faldt med godt to procent, trods tilfredsstillende udvikling i Tyskland og Spanien.

Kilde: TextilWirtschaft.de
Foto: Puma