Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Bæredygtighed

Modehus løber med bæredygtig førsteplads

Den tyske sportstøj- og modevirksomhed Puma vinder The Guardian Sustainable Business Award 2012 foran både supermarkeder, fødevareproducenter og teleselskaber.
Den tyske sportstøj- og modevirksomhed Puma vinder The Guardian Sustainable Business Award 2012 foran både supermarkeder, fødevareproducenter og teleselskaber.

Puma vinder den britiske avis The Guardians Sustainable Business Award 2012 og vippede i processen 35 andre virksomheder af pinden. Foruden den overordnede pris vandt PUMA også i kategorien ”biodiversitet” – begge priser for den tyske koncerns projekt ”PUMA Profit and Loss Account”.

The Guardian præmierer hvert år best practice i bæredygtige virksomheder – fra fødevarevirksomheder og modehuse til supermarkeder og teleselskaber – og i år løb altså en beklædningsvirksomhed med førstepræmien.

Initiativet PUMA Environmental Profit and Loss Account blev lanceret i fjor og er ifølge virksomheden selv et helt nyt værktøj til at analysere vandforbrug og udledning af drivhusgasser gennem hele kernevirksomheden og forsyningskæden.

Som en del af den tyske sportstøjs-/livsstilskoncerns langsigtede bæredygtige planer, bestilte man analysen, og gennem identifikation af de mest mærkbare resultater ønsker Puma nu at udvikle løsninger der kan adressere problemerne.

Billede: Puma