En britisk undersøgelse har netop vist, at indkøbscentre tilbyder annoncører og brands den absolut mest effektive platform til at engagere kunderne i brands og teste alternative markedsføringsaktiviteter.
 
Undersøgelsen er foretaget af The British Council of Shopping Centres og the Institute of Promotional Marketing, og organisationerne peger især på to ting, der gør markedsføring i storcentre interessant: Dels kundernes velvilje til at dedikere tid til at undersøge og deltage i markedsføringsevents – og dels at forbrugernes tankegang i centret fordrer engagement med den meddelelse, et givent event skal kommunikere. Det fremgår af en artikel på FashionUnited.co.uk.
 
Netop events og erfaringsbaserede oplevelser hører til blandt de allervigtigste markedsføringsmetoder for brands, der overvejer, hvordan de skal bruge reklamebudgettet. Men mange PR-virksomheder og brands har stadig brug for vejledning for at forstå de mest effektive måder at planlægge denne form for aktivitet.
 
Davinder Jhamat, der er uddannelses- og forskningschef hos BCSC forklarer:
 
”55 pct. af pr-bureauerne og 22 pct. af brandsne i vores undersøgelse vil gerne lære mere om event- og markedsføringssektoren. Indkøbscentre giver brands en reel mulighed for at promovere deres varer for et engageret publikum. Men lige nu bliver centrene ikke udnyttet godt nok på dette område.”
 
 
Foto: Field’s