Det dansk grundlagte PR-bureau House of Communication, der har kontorer i København, Oslo og Stockholm, er blevet opkøbt. Således er 51 pct. af aktierne netop blevet købt af det strategiske kommunikationshus Geelmuyden.Kiese Gruppen. Det skriver Tekstilforum.

”Vi ser, at livsstilssegmentet bliver stadig vigtigere, og en fusion mellem Geelmuyden.Kiese og House of Communication vil give værdifulde synergier til begge selskaber,” siger Hans Geelmuyden, chef i Geelmuyden.Kiese Gruppen.

House of Communication har en række anerkendte mærker på kundelisten, de fleste på nordisk niveau. Her finder man blandt andet Kopenhagen Fur, Royal Copenhagen, Kari Traa, Rosendahl og Kvadrat. Derudover er bureauet ansvarlig for det internationale PR-arbejde for en række store danske mærker. House of Communication har 12 ansatte. Med fusionen bliver Geelmyuden.Kiese Gruppen en skandinavisk koncern med 85 ansatte.

”Siden House of Communication blev stiftet, har målet været at bygge det stærkeste, bredeste og mest dedikerede livsstils-PR-bureau i Skandinavien. Det mål har vi langt hen ad vejen nået. Det vi imidlertid ser, er at stadig flere af vores kunder efterspørger bredere bistand end det, vi som specialistmiljø kan og skal levere. Fremover kan kunderne få alle PR-ydelser de har brug for under et tag samtidig med, at de kan beholde os som specialistbureau,” lyder det fra Annette Spanggaard, grundlægger og daglig leder i House of Communication.

Annette Spanggaard bliver en del af Geelmuyden.Kiese Gruppens skandinaviske koncernledergruppe. Opkøbet indebærer et tæt samarbejde, men de to selskaber skal fortsat have hvert sit navn og egenart. Geelmuyden.Kiese Gruppen som strategisk kommunikationshus, House of Communication som operativ og strategisk specialist inden for livsstilssegmentet.

”Livsstilsbureauerne og de traditionelle PR-bureauer lever i separate verdener. Der gælder forskellige sociale koder og arbejdsmetoderne er forskellige. Samtidig ser vi store kompetencemæssige synergier. En fusion med House of Communication vil give merværdi til begge selskaber,” lyder det fra Hans Geelmuyden, der fortsætter:

”Vi har gennem flere år arbejdet med House of Communication på en række projekter. Hele vejen igennem har vi ladet os imponere af, hvordan selskabet tjener sine kunder gennem specialkompetence inden for livsstilssegmentet. Jeg oplever derudover Annette Spanggaard som en af Skandinaviens stærkeste rådgivere inden for livsstilskommunikation og glæder mig til at få hende med på holdet.

Kilde: Tekstilforum.no