Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Mango øger omsætningen - især online

Den spanske modekæde Mango øgede i 2011 omsætningen med 11 pct. Nu planlægger de at fortsætte ekspansionen i både Europa, Kina og Rusland. I 2012 tager kæden videre hul på de nye markeder Pakistan og Burma. Det skriver Habit.se.
Den spanske modekæde Mango øgede i 2011 omsætningen med 11 pct. Nu planlægger de at fortsætte ekspansionen i både Europa, Kina og Rusland. I 2012 tager kæden videre hul på de nye markeder Pakistan og Burma. Det skriver Habit.se.

Den spanske modekæde Mango øgede i 2011 omsætningen med 11 pct. Nu planlægger de at fortsætte ekspansionen i både Europa, Kina og Rusland. I 2012 tager kæden videre hul på de nye markeder Pakistan og Burma. Det skriver Habit.se.

82 pct. af Mangos omsætning foregår på eksportmarkederne, og i 2011 åbnede kæden 644 butikker over hele verden og blot otte nye i Spanien. Det betyder, at kæden tæller ca. 2400 butikker i 107 lande. Og ekspansionen fortsætter, for i år forventer Mango at åbne 30 nye butikker.

Også på internettet øgede Mango salget. Her steg omsætningen med 72 pct. til 36,2 mio. euro. Mango driver e-handel i store dele af Europa, samt i Canada, Japan, USA, Sydkorea, Kina, Rusland, Indien og Filippinerne samt Malaysia. Også på web-fronten forventer kæden at udvide i år.