Spanske Inditex, koncernen bag blandt andre den internationale kæde Zara, viser flot fremgang i det forgangne år.
 
Koncernens nettoresultat for regnskabsåret (der løber fra februar til februar) steg 12 pct. til 1,93 mia. euro, mens omsætningen steg 10 pct. til 13,79 mia. euro – især takket være udrulningen af en massiv onlinestrategi for Zara. 
 
Sammenligner man omsætningen med antallet af salgssteder i 2010 hhv. 2011 er omsætningstigningen imidlertid kun 4 pct. Zara åbnede nemlig 483 nye salgssteder (butikker og online) i 49 lande, og 2011 blev således også året, hvor Zara rundede de første 100 butikker i Kina. 
 
Zara-kæden tæller nu 5.527 butikker på fem kontinenter, og i 2011 blev åbnet 49 nye butikker i Rusland og 132 nye i Kina. Kæden har i dag onlinehandel i 18 lande.
 
Inditex har i alt 109.512 ansatte – i 2011 skabte koncernen mere end 9000 nye jobs. I løbet af det kommende år forventer Inditex at åbne mellem 480 og 520 butikker – inklusiv den splinternye Zara på Fifth Ave i New York der åbnede i sidste uge.