Det danske mærke Forrest & Bob udvider nu aktiviteterne i USA med en amerikansk webshop. Det skriver Women’s Wear Daily.

Mærket, der blev startet for fire år siden af de tre søskende Joachim, Adam og Amalie Ny Wichmann, har oplevet en kraftig vækst siden den første kollektion.

Første kollektion – der bestod af tre halskæder – blev solgt til over 80 butikker i Københavnsområdet og lagde basis for en udvidelse af konceptet med t-shirts, tank tops og lingerie. Og det er især disse ting, der satsets på, på webshoppen.

De tre søskende har indtil videre drevet virksomheden ud fra deres ”mavefornemmelser,” og det sammer gælder webshoppen.

”Vi er bare meget direkte,” siger Joachim Wichmann og fortsætter:

”Jeg er ikke bange for at spørge nogen om noget.”

I 2010 forhandledes Forrest & Bob i 14 lande, blandt andet England, Tyskland, Italien, Israel, Australien, Taiwan og Spanien. 

For to år siden flyttede de tre søskende til Los Angeles for at forberede lanceringen i USA. Den foreløbige kulmination på dette bliver webshoppen. www.forrestandbob.com, der reflekterer, at brandet havde stor succes med e-handel i Skandinavien og fandt det økonomisk effektivt. Derudover passer det på brandets prisstrategi og målgruppe, der henvender sig til de 18-28 årige.

Forrest & Bob forventer at udvide deres produktudvalg i USA til april, og fordobler næsten mulighederne fra 800 styles til 1500. Forrest & Bob forudsiger at indtægterne i USA vil nå 80 mio. dollar i 2017, og dermed udgøre godt 40 pct. af de totale indtægter.

Kilde: Women’s Wear Daily.
Billeder: Forrest & Bob