Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Deres udvider den internationale satsning

Egenkapitalen er de sidste fem år vokset markant, og nu skal pengene sørge for en international ekspansion.
Egenkapitalen er de sidste fem år vokset markant, og nu skal pengene sørge for en international ekspansion.

Hos Deres Design, der står bag tøjkæderne Deres, Sparkz og Black International, er der ikke mange tegn på krise. Egenkapitalen er i de seneste fem år vokset med 170 mio. kr. til 327 mio. kr., og de penge skal nu arbejde i udlandet. I første omgang i Norge. Det skriver DM&T og citerer Børsen.

Den familieejede Deres-kæde tæller i forvejen 73 butikker i Danmark og en årsomsætning i omegnen af en halv mia. kr., men det stagnerende forbrug herhjemme får nu kæden til at se ud over de danske grænser for yderligere vækst.

”Der er ingen tvivl om, at markedet i Danmark er ret gråt. Vi ser ikke noget lys for enden af tunnelen i nærmeste fremtid overhovedet. Det gør bare, at vi må være endnu skarpere,” siger Mike Ginsborg, daglig leder og tredje generation i familiekoncernen, til Børsen.

”Nu går vi i gang i udlandet, og Norge bliver det første skridt. Vi er allerede i gang og planlægger at åbne et par butikker i år på det norske marked. Når det er skåret til, kører vi videre,” fortæller Mike Ginsborg, der ikke ser noget til hinder for, at familiekæden kan komme op på ligeså mange butikker i Norge, som den pt. har i Danmark.

Deres distribuerer allerede i dag på engros-basis til blandt andre Norge, Sverige og Holland, og hvis det går godt i Norge, kan de to sidstnævnte markeder meget vel blive næste skridt i ekspansionsstrategien.

Forventningen er, at koncernen i indeværende regnskabsår holder indtjeningsniveauet fra foregående år.

Kilde: DM&T
Billede: Sparkz