Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Gode toner hos JBS

Bruttoresultatet gik frem, men resultatet før skat var lavere end sidste år. Men der er positive toner at spore hos undertøjsproducenten JBS Undertøjet.
Bruttoresultatet gik frem, men resultatet før skat var lavere end sidste år. Men der er positive toner at spore hos undertøjsproducenten JBS Undertøjet.

Bruttoresultatet gik frem, men resultatet før skat var lavere end sidste år. Men der er positive toner at spore hos undertøjsproducenten JBS Undertøjet. Det skriver Dmogt.dk.

Selv om bruttoresultatet gik 7% frem for, endte resultatet før skat nemlig små 3% lavere i regnskabsåret 2010-11 end året før. Udviklingen har dog siden været positiv, og ledelsen forventer nu fremgang for det nye regnskabsår.

JBS oplever ”en positiv udvikling i forhold til sidste år” citeres det fra Herning Folkeblad. Ledelsen forventer således, at virksomheden fastholder sin position på markederne og desuden producerer et lidt højere resultat for 2011-12 end i det seneste regnskabsår, hedder det i ledelsens beretning.

Bruttoresultatet steg i regnskabsåret 2010-11 til knap 74 mio. kr. fra 69,3 mio. kr., mens driftsresultatet faldt til 19,6 mio. kr. fra 20,5 mio. kr. Samlet gav det et resultat før skat på godt 18,8 mio. kr. mod knap 19,4 året før.

Stigende bomuldspriser bærer en stor del af forklaringen men også indkøringen af det opkøbte svenske datterselskab Resteröds har trukket negativt i bundlinjen.
 
JBS er dog også vokset på medarbejderfronten. Således har 14 medarbejdere flere end året før, i alt 249, bidraget til resultatet, som ledelsen ifølge sin beretning betragter som tilfredsstillende. Egenkapitalen er 102,1 mio. kr. 

Ud over Resteröds indgår også JBS’ norske Dovre-JBS Undertøy, Mens Underwear Retail og produktionsenheden UAB "VIP" i Litauen i regnskabet.

Koncernen er i øjeblikket under en større effektivisering, som blandt betyder et øget fokus på optimering af indretningen af det plukkelager, som sikrer dag-til-dag-leveringer og giver kunderne ”luft i likviditeten,” forklarer adm. dir. Michael Alstrup til Herning Folkeblad.

Desuden er dele af kollektionen skåret fra, og partnere købt ud af svenske Resteröds.

Overfor Herning Folkeblad udtrykker JBS’ adm. dir. Michael Alstrup desuden en forventning om at skulle ansætte flere medarbejdere på både salgs- og indkøbssiden.

Kilde: Dansk Mode & Textil
Billeder: JBS SS12 kampagne