Karen Simonsens show foregik på Rådhuset, og tonen blev lagt an af den første model, som bar en grå uldkappe med symmetrisk placerede knapper. 
 
Herfra trådte den ene overraskelse efter den anden ind, for kollektionen var nemlig fuld af kontraster. For det første i valg af materialer, der spændte helt fra uld, læder og pels, til chiffon, silke, denim, jersey og strik.   
 
Det samme gjaldt silhuet og beklædningsdele. Silhuetten var på nogle styles tætsiddende og talje-orienteret på grund af skæringer ved hoften og på andre mere løse og afslappede, nogle var nærmest oversize. 
 
Lidt af det hele
Beklædningsdelene der indeholdt både asymmetriske og symmetriske linjer og skæringer, samt alt fra ultra-lårkorte kjoler til, knælange kjoler og kjoler med slæb, var også meget varierende.  

Der var blandt andet skræddersyede sæt i forskellige længder og snit og læderjakker i meget forskellige udgaver, samt en enkelt cowboyskjorte. Alt sammen med et meget feminint udtryk. 



Farverne var holdt i mørke og forskellige sorte farver, med et enkelt gult indslag i form af en kort strikcardigan. Dog var der mere end fire forskellige grafiske mønstre i douche nuancer. En sart rosa farve gik igen ved nogle af de skræddersyede styles. 

[[addon]]

Skarpe snit og draperinger var med til at give nogle af jakkerne og kjolerne nogle interessante dimensioner. En kort jakke, hvor forstykkerne faldt i en slags draperingseffekt var nydelig og let i sit udtryk, men ærgerligt nok var der ikke andre tydelige sammenhænge til denne blandt de andre styles. 
 
Overdimensioneret revers
Blandt andet var der et sæt hvor det feminine aspekt blev kraftigt fremhævet af netop denne rosa farve på et overdimensioneret revers og som detalje på buksebenet. Netop dette sæt var inspireret af det maskuline, som designeren har fra sin kollektionstitel ”the face of hu(man)”. 
 
”The face of human” skal i denne efterårs- og vinterkollektion forsøge at forklare kvindens færden i mandens verden. Designeren har taget udgangspunkt i den skræddersyede del af beklædning herfra og det maskuline aspekt var svært at nikke genkendende til, da hverken snit, pasform eller udtryk kom nær noget der mindede om maskulinitet. 
 
Fast holdepunkt
Det eneste faste holdepunkt i kollektionen var modellernes skrabede frisure, der også var det eneste virkeligt maskuline indslag på catwalken til Karen by Simonsen på rådhuset. 



At dømme efter titlen på showet ”FACES – The face of human – the face of earth”, må man sige at Karen Simonsen har forsøgt at ramme enhver tænkelig smag, der måtte findes på jordens overflade – om det er godt eller skidt, må være op til den enkelte at vurdere.