Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Modeugens aktører: Søren Schriver

Modeugens aktører har taget en snak med CEO i Hummel, Søren Schriver.
Modeugens aktører har taget en snak med CEO i Hummel, Søren Schriver.

Inden længe står der Copenhagen Fashion Week AW12 i kalenderen og dermed er der travlhed i den danske modebranche. FashionForum.dk sætter i serien ”Modeugens aktører” en række forskellige mennesker, der på hver sin måde arbejder med mode, stævne, for at høre om deres oplevelser, erfaringer og planer under modeugen.

Som CEO hos Hummel har Søren Schriver en travl modeuge, der først og fremmest byder på nye lanceringer, messedeltagelse og et gensyn med gamle bekendtskaber.

Hvordan forbereder du dig til CFW? 

På den lange bane fastsætter vi det,  vi kalder BBO, som står for Business og Brand Objectives, for hver messedeltagelse rundt om i verden; vi fastsætter, hvad vi vil opnå rent forretningsmæssigt – antal kunder, salg etc. Og så fastlægger vi, hvad vi vil opnå rent brandmæssigt; hvad indkøberne skal opleve om vores brand. Vi lancerer vores Karma United-kampagne både på CPH Vision, CIFF, PITTI, Bred & Butter og en række andre messer i Europa og Asien her til foråret.


Hvordan deltager du i CFW?



Vi deltager på CIFF Kids og på Terminal 2. Jeg er der selv to en halv dag. 


Hvordan ser dine dage ud under selve CFW?

Jeg får frem for alt mødt en lang række kunder ansigt til ansigt og får deres input til, hvad den virkelige verden er gjort af i de forskellige lande, byer og butikker. Jeg får mange gode råd til, hvordan vi kan forbedre vores performance overfor butikkerne. Jeg har også en lang række møder og ”træf” med mine mange kontakter i branchen – også fra en lang række andre brands. Her får jeg en masse input og får talt med spændende mennesker!


Hvad forventer du at få ud af CFW? 

Vi forventer at få lanceret vores Karma United-kampagne, således at butikkerne får et indtryk af, hvordan de kan styrke deres salg. Jeg forventer, at en stor del af de ordrer  vi skal tage til efterårsleveringen er i bogen inden udgangen af messerne. Det er effektivt både for butik og leverandør at klare ordrerne på messerne – vi skal jo leve af det!


Hvad ser du mest frem til ved CFW? 

Samværet med kunder fra Norden og Tyskland, samt ikke mindst alle samtalerne med vores eget salgspersonale fra alle landene.


Har du nogle særlige rutiner eller ting du skal nå i forbindelse med modeugen? 


Jeg skal altid sige hej til de gamle Hummel-medarbejdere, som dygtigt har startet deres egen virksomhed i den tid, jeg har været i Hummel (jeg blev CEO i 1993). Mange har, efter en række år hos Hummel, startet modemærker selv, og det er altid inspirerende at tale med dem!


Hvad betyder modeugen for dig som professionel? 


Der kommer noget på ordrebogen! Jeg får opdateret min viden og jeg bliver inspireret. Jeg får fortalt en masse mennesker om, hvad det er, vi går og laver i Hummel, og jeg får en masse energi og glæde.