Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Den danske modeblog Adélie stifter webshop

Duoen bag den danske modeblog Adélie, kæresteparret Mads Kristian Elsøe og Tikkie Oestrich Iversen, prøver nu kræfter med egen webshop.
Duoen bag den danske modeblog Adélie, kæresteparret Mads Kristian Elsøe og Tikkie Oestrich Iversen, prøver nu kræfter med egen webshop.

 

Duoen bag den danske modeblog Adélie, kæresteparret Mads Kristian Elsøe og Tikkie Oestrich Iversen, prøver nu kræfter med egen webshop. Til februar vil man således kunne finde en række danske og udenlandske brands, herunder Peter Jensen, Libertine-Libertine, Won Hundred, Line &Jo og New Balance, i den netbutik, der tilknyttes bloggen.
 
Tikkie Iversen og Mads Elsøe er ikke de første bloggere, der prøver kræfter med komplementærbrancherne. 
 
Blogger Trine Kjær bag bloggen Trines Wardrobe blev i slutningen af 2010 hyret til at designe kollektioner under brandnavnet Edie’s Eyes for århusianske Minimum. Affæren var kortvarig, for allerede et år senere lukkede brandet atter ned. Men det har ikke afholdt andre fra at gå i samme spor: Senest har de tre piger bag bloggen Anywho, Elise Born, Stephanie Gundelach og Ingrid Munch, nemlig i november i fjor lanceret det nye danske brand BRICS.
 
Og således altså også Adélie:
 
 »Det virker oplagt at give læseren mulighed for at købe det tøj, Tikkie skriver om på bloggen. Vi samler modeblog og butik på et sted,« forklarer Mads Kristian Elsøe om beslutningen.
 
Tikkie Oestrich har en fortid hos blandt andre Stine Goya og magasinet Costume, mens kæresten Mads Elsøe bringer eventmager-genet til bordet med tidligere tilknytning til blandt andet københavner-gadefestivalen Distortion. 
 
»Vi er sikre på at vi har fundet en niche, hvor vi kan bruge vores erfaring til at opbygge en særegen webshop, der giver mening for læseren,” forklarer Mads Elsøe.
 
Tikkie Oestrich er ikke bange for, at den dobbelte kasket som såvel modenyhedsformidler og webbutiksindehaver vil påvirke indholdet på bloggen. For Adélie vil fortsat være styret af Tikkie Oestrichs egne præferencer:
 
»Jeg blogger jo først og fremmest om alle de styles, der fascinerer mig. At vi samtidigt kan tilbyde nogle af dem i shoppen, er sådan set bare en ekstra bonus,« siger Tikkie.
 
Webshoppen går i luften februar 2012.