Versace kan se tilbage på et produktivt 2011, nu hvor året går på hæld. Det italienske modehus lancerede designsamarbejde med H&M, hvilket skabte lange køer i highstreetkædens butikker over hele verden, både husets sommer- og vinterkollektion har høstet roser, og nu har Versace netop slået porten op til sin allerførste egen børnetøjsbutik i Milano.
 
Butikken er lille – 50 kvadratmeter – og kommer til at forhandle koncernens børnetøjslinje, Young Versace, der blev introduceret for seks måneder siden.
 
Således er Versace fulgt i hælene på en række prominente modehuse, der har valgt at benytte 2011 til at etablere sig på børnetøjsfronten. Vi har set Lanvin Petite, den franske sko-guru Roger Vivier har lanceret børnesko-brandet Jeune Fille (der forhandler børneballerinaer til knap 2000 kr. parret), såvel som børnetøjskollektioner fra Dolce & Gabanna, Burberry, Stella McCartney og Christian Dior.
 
Nu vil det vise sig, om de store danske modehuse følger trop med tøj i børnestørrelser næste år?