Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

PR-bureau går tv-vejen

I stedet for det traditionelle modemagasin skal forbrugerne nu også kunne opdateres af mode-tv på nettet
I stedet for det traditionelle modemagasin skal forbrugerne nu også kunne opdateres af mode-tv på nettet

I stedet for det traditionelle modemagasin skal forbrugere nu også kunne opdateres af mode-tv på nettet. Sådan ser fremtiden ud, mener Pernille Rahbek, der har stablet et nyt tv- og PR-koncept på benene, der går i luften, hver eneste gang forbrugeren klikker sig ind.  

TV på nettet
Web-tv er nemlig ikke til at komme udenom, hvis du spørger Pernille Rahbek – direktør for PR-bureauet Magnet, som var det første med en billedbank til pressefolk i Danmark. Billedbanken indeholder blandt andet trykklare packshots af kundernes varer til redaktionelt brug.    
  
Pernille Rahbek vandt i 2010 to E-handelspriser for selvsamme billedbank. Nu er hun igen på banen, denne gang med et nyskabende koncept under navnet Magnoliatv.dk, som – kort fortalt – er en videreudvikling af billedbanken. Forbrugerene kan nu også nås via web-tv-mediet.

Og springet var åbenlyst for Pernille Rahbek, der har en solid PR-baggrund.  
 
”Idet vi jo i bund og grund er en underdel af et PR-bureau, så var disse film et oplagt næste skridt. Især for vore kunder, som også selv bruger indslagene på deres eget web-tv,” forklarer Pernille Rahbek. 
 
En praktisk tilgang
Magnoliatv.dk er en tv-kanal på nettet, der specialiserer sig i en mere praktisk tilgang til mode. Her får seerne indblik i, hvordan den der fletning fra catwalken rent faktisk skal laves. Et alternativ til modeblogs og magasiner med en slags do-it-yourself-guide til modeinteresserede.  
 
”Vi skærer bare helt ind til benet og leverer noget, som forbrugeren har sukket efter at få,” fortæller Pernille Rahbek og fortsætter:
 
”I stedet for at se et catwalkbillede af den skønneste 14-årige med den lækreste fletning hen over panden, vil de meget hellere se en dygtig frisør vise de der uundværlige tricks til, hvor nemt det faktisk er at lave på sig selv – på en film,” fortæller hun.  
 
Primært kvinder
Målgruppen er i første omgang primært kvinder på grund af filmenes indhold. Alder og interesseområder spænder derimod temmelig bredt, da de fleste kvinder har en interesse i mode i praksis. 
 
”Alle kvinder vil gerne have tricks til, hvordan man kan springe over, hvor gærdet er lavest,” siger Pernille Rahbek
 
Magnoliatv.dk har allerede vakt interesse blandt potentielle samarbejdspartnere. 
 
”Frisører eller producenter af andre former for livsstilsprodukter vil gerne medvirke og dermed selv profilere sig på disse film og bruge det som web-tv på virksomhedens hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier,” fortæller Pernille Rahbek, og tilføjer afslutningsvis:
 
”Jeg synes interessen har været og er overvældende, og det bekræfter mig bare i tanken om, at man kan nogle helt særlige ting på nettet, som man ikke kan med magasiner – og omvendt”
 
Se Magnoliatv her!

Billede: Magnoliatv.dk