Modezonen inviterer til re- og etailkonference
Den allersidste konference i Modezone-regi finder sted i november, og den danske modebranche kan glæde sig til masser af spændende talere fra hele verden.28 retail- og etaileksperter på én dag. Det er, hvad konferencen 11.11.11 har på programmet.
Et line-up af prominente internationale talere blandet med lokal ekspertise skaber rammerne om en dag, hvor retail og e-tail bliver vendt og drejet, så nutidens og fremtidens udfordringer og muligheder vil fremstå klarere. Det hele løber af stablen den 11. november, når Modezonen blænder på for den allersidste konference.
Sidste år mødte mere end 200 interesserede deltagere fra modebranchen op, da Modezonen med stor succes indbød til retailkonference. Det var tydeligt, at emnet er helt centralt for en lang række af danske modebrands, og derfor tager Modezonen atter fat i det – ingenlunde udtømte – emne, denne gang med fokus på etail – e-handel:
”Efter retail-konferencen i 2010, var det tydeligt, at retail er et område, hvor modebranchen har brug for at være opdateret, hvor der hele tiden sker en masse. Derfor har vi fastholdt fokus og arbejdet hårdt på at kunne give modebranchen endnu mere viden om, hvordan produkter bliver skubbet over disken anno 2011. Samtidig savnede vi sidste år en ordentlig gennemgang af, hvad der sker i den digitale verden, så e-tail er væsentlig mere fremtrædende ved denne konference,” siger Henrik Ralf Nielsen, der er projektleder på Modezonen. Det er i øvrigt Modezonen, der i sin tid tog intitiativ til FashionForum.dk.
Konferencen byder på imponerende indlæg fra ledere i blandt andet trendbureauet WGSN, den internationale webshop YOOX.com, det britiske retailanalysebureau Verdict og den ligeledes britiske kæde af stormagasiner John Lewis. Desuden kan deltagerne naturligvis se frem til indlæg fra de 24 danske eksperter, der også har sagt ja til at dele deres viden med modebranchen.
”Vi har forsøgt at planlægge dagen sådan, at der både bliver plads til inspiration og til det mere lavpraktiske, så alle får noget med hjem, der kan omsættes til virkeligheden,” fortsætter Henrik Ralf Nielsen.
Modezonen har videre taget højde for den meget divergente danske modebranche og lover, at konferenceindholdet både taler til den lille og til den store virksomhed:
”Deltagerne får mulighed for at skræddersy deres egen konference. Det vil med andre ord blive muligt selv at sammensætte programmet for dagen, idet der vil være flere seminar-spor, der afholdes samtidig, hver med sit eget tema,” forklarer projektlederen.
Fuld program og tilmelding via www.retail111111.dk – bemærk – du skal scrolle ned på siden for at se programmet.
11.11.11
Tid: Fredag den 11. november 2011 klokken 9.30-16.45
Sted: Kunstakademiets Designskole (Festsalen), Danneskiold-Samsøes Allé 51, 1435 København K
Tilmelding: Senest 12. oktober via www.retail111111.dk. Begrænset antal pladser, så skynd dig.
Pris: Gratis
Modezonen arrangerer retailkonferencen 11.11.11 i samarbejde med Innovationsnetværket Livsstil – Bolig og beklædning.