Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Burberry intensiverer digital indsats

Det britiske luksusbrand Burberry har oprettet en splinterny lederstilling for at imødekomme det øgede onlinefokus.
Det britiske luksusbrand Burberry har oprettet en splinterny lederstilling for at imødekomme det øgede onlinefokus.

Det britiske luksusbrand Burberry har oprettet en splinterny lederstilling for at imødekomme det øgede onlinefokus. Modehuset har således ansat Alistair Allan som koncernens nye chef for markedsføring på de digitale platforme. Det skriver Drapersonline.com.

Alistair Allan har de seneste fire år fungeret som chef for digitale funktioner hos Dazed Group (der blandt andet udgiver det toneangivende magasin Dazed & Confused, red.) og får nu ansvaret for at udvikle såvel den fremadrettede strategi for, som indholdet på Burberrys egne websteder, herunder naturligvis Burberry.com.

”Det er en ny stilling, så den er der for at blive formet, der er mange ting på bedding,” siger Alistair Allan selv.

Burberry påbegyndte en heftig ekspansion af deres onlinetilstedeværelse mod slutningen af 2010, da Burberry.com blev tilgængelig på seks sprog. Ved udgangen af i år forventes det, at sitet tilbyder salg til 45 lande.

Brandet har allerede nu vist et udpræget engagement i at vinde nyt digitalt land. Ved det netop overståede SS12-show i London føjede de nemlig en såkaldt ’Tweetwalk’ til det fysiske show og gav således interesserede hjemme ved computerne mulighed for at følge tweets med backstagefotos før modellerne trådte ud på catwalken.