Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

World Retail Congress: Fokus på gennemsigtig produktion

Gennemsigtighed i både vision og værdier fører til vedvarende bundlinjevækst.
Gennemsigtighed i både vision og værdier fører til vedvarende bundlinjevækst.

Årets uden sammenligning største retailevent, World Retail Congress, byder i slutningen af september i Berlin på eksperthjælp til alverdens detailhandelsudfordringer.

Blandt andre H&M-(og tidligere IKEA-)boss Anders Dahlvig, James Greenfield, der er projektchef i LVMH-gruppen og Laurie Ann Goldman, entreprenøren bag det amerikanske kultfænomen Spanx (som FashionForum.dk har beskrevet blandt andet lige her) er på podiet, foruden hotshots som Tomme Hilfiger, Burt Tansky, bestyrelsesformand i stormagasinkæden Neiman Marcus, og Glenn Murphy, der er CEO i Gap.

Gennemsigtighed i et nyt retaillandskab
Med udgangspunkt i såvel H&M som IKEA vil Anders Dahlvig fortælle om, hvordan et nyt retailmarked har sat producenterne og de butiksdrivende i forbrugernes søgelys – forbrugerobservatørers, NGO’ers, politikeres og mediers opmærksomhed rettet mod produktionen betyder nemlig helt nye udfordringer for modebranchen (i Danmark så vi tidligere på sommeren, hvor Bestseller og IC Companys røg gennem mediemøllen efter at have fremvist for højt kemikalieindhold i en række produkter).

Anders Dahlvig understreger blandt andet, at gennemsigtighed i både vision og værdier – vel at mærke gennem hele produktionskæden – er vejen frem og i sidste ende fører til vedvarende bundlinjevækst.

Lær af luksus
Med fokus på luksussegmentet forsøger James Greenfield i samarbejde med blandt andre Teri Agins, der er retail- og modejournalist på Wall Street Journal, at vise, hvad andre brands kan lære af de dyre drenge. High end-brands har nemlig klaret sig absolut bedst gennem krisen, og fører nu også an med digitale markedsføringskampagner og kommunikationsstrategier (tænk Louis Vuittons show, der blev streamet på Facebook, fx)
 
Med blandt andet direktører fra Spanx og Crocs stilles der senere skarpt på, hvordan man bedst skaber brand – og ikke mindst momentum omkring sit brand – Ph.d. ved Australian Centre for Retail Studies Sean Sands styrer diskussionen.

FashionForum.dk har også i år en mand i felten, så du kan glæde dig til masser af gode retailhistorier allerede under kongressen. Men vil du høre alt fra hestens egen mund, kan du stadig tilmelde dig kongressen.

Og helt ekstraordinært har World Retail Congress givet alle FashionForum.dks læsere mulighed for også at deltage til stærkt reduceret pris.

Oplyser du VIP-koden DFI-DIS25 når du tilmelder dig årets kongres, opnår du nemlig hele 25 pct. rabat på deltagergebyret. Bestiller du inden 2. september, skærer World Retail Congress i øvrigt yderligere 300 euro af prisen.

World Retail Congress 2011

Tid: Den 25.-28. september 2011
Sted: InterContinental Hotel, Berlin
Tilmelding: Kontakt Jørgen Skov, skov@european-network.com – Husk at opgive FashionForum.dks VIP-kode DFI-DIS25 for 25 pct. rabat på deltagergebyret. Tilmeld dig inden 15. juli for yderligere 600 euro i rabat.

For nærmere information om rabatter og priser, kontakt Jørgen Skov: skov@european-network.com

Læs mere om World Retail Congress 2011 her.