Nye efteruddannelser hos DM&T
I samarbejde med International Business College IBC lancerer DM&T nye efteruddannelserEn lang række kurser og uddannelser inden for fag som salg, ledelse, HR, økonomi, markedsføring og IT bliver Dansk Mode & Textils tilbud til branchen, når organisationen i næste uge starter et samarbejde op med International Business College IBC. Det skriver Dansk Mode & Textil.
Den 15. august 2011 indleder Dansk Mode & Textil og kursusudbyderen IBC et samarbejde, der giver branchens virksomheder adgang til en omfattende vifte af kursus- og uddannelsesmuligheder.
IBC favner, som en af landets største udbydere, kurser og uddannelse fra AMU- til masterniveau, på en række fagområder. Dansk Mode & Textils nye partner har dermed både den dybde og den bredde, organisationen vurderer nødvendig for at kunne dække mode- og tekstilbranchens forskelligartede behov.
”Viden er virksomhedernes vigtigste ressource. Og som organisation ser vi en opgave i at støtte branchen i at opbygge de kompetencer, det kræver at drive stærke og levedygtige virksomheder,” forklarer Dansk Mode & Textils administrerende direktør Preben W. Friis.
Derfor vil Dansk Mode & Textils partnerskab med IBC også omfatte undervisning på mange planer: fra AMU- og korterevarende kurser over akademiuddannelser til ”tungere” forløb som diplom- og masteruddannelser.
Undervisningen vil foregå dels på IBCs og DM&Ts kursussteder rundt om i landet (Kolding, Fredericia og Aabenraa hhv. København og Herning), dels som helt eller delvist virtuelt afholdte forløb, hvor deltagerne er på online fra kontoret eller hjemmefra.
Efterspørgsel fra Dansk Mode & Textils medlemsvirksomheder vil desuden danne grundlag for en række skræddersyede, kompetenceopbyggende forløb.
Dansk Mode & Textil samarbejder i forvejen med brancheskolerne TEKO og Københavns Erhvervsakademi KEA om efteruddannelse til mode- og tekstilbranchen.
Kilde: dmogt.dk.