ASOS.com satser på Sydeuropa
Den britiske multibrand-webshop ASOS.com, som Bestseller ejer omtrent 20 pct. af aktierne i, udvider atter biksen.Den britiske multibrand-webshop ASOS.com, som Bestseller ejer omtrent 20 pct. af aktierne i, udvider igen biksen. Det skriver Retail Week.
I fjor lancerede ASOS.com en amerikansk, en tysk og en fransk division, og til september følger ligeledes sites i Spanien, Italien og Australien. Videre forventes ASOS.com at opdatere strategien for en fremtidig kinesisk ekspansion i efteråret.
Adm. direktør i ASOS.com Nick Robertson fortæller, at ASOS.com skal være en global virksomhed:
”Vi har gevinsten for øje, og i det spil er Storbritannien en lille brik – kun 3 pct. af det globale retailmarked,” siger han.
ASOS’ internationale omsætning tegner sig for mere end halvdelen af koncernens samlede salg, og alene i første kvartal af 2011 (april-juni) steg det internationale salg med 160 pct. til GBP 59,6 mio., og særligt Australien henter mange varer hjem fra det britiske site.