Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nyt dansk brand: Bread & Butter betyder alt

Randers-brandet VITO har bygget deres forretningsstrategi op om berlinermessen Bread & Butter.
Randers-brandet VITO har bygget deres forretningsstrategi op om berlinermessen Bread & Butter.

Randers-brandet VITO har bygget deres forretningsstrategi op om berlinermessen Bread & Butter.

Den tyske kæmpemesse er således en vigtig brik i udviklingen af det danske herrebrand VITO, der blev lanceret under den tyske modeuge i februar 2011.

”Det betyder alt for at være her, og vi havde vores ’big launch’ hernede,” fortæller VITOs adm. direktør Kim Juul. 



”Vi bygger alt i firmaet op omkring Bread & Butter, og messen er vores platform. Med fokus på messen her, udarbejder vi vores kollektioner gradvist efter de markeder, vi går efter, når vi er her,” fortsætter han og forklarer, at han via sit mangeårige netværk i branchen kunne komme ind på Bread & Butter allerede med sin første kollektion, der så dagens lys i august 2010.

”Vi lagde ud med at koncentrere os om at søge sælgere i tre lande – nu er vi repræsenteret i 14,” forklarer Kim Juul, der beskriver brandets stil som et modern urban city look med en målgruppe på de 25-årige storbymænd.

Lige nu har vi showrooms i bl.a. Tyskland, Holland, Østrig og Grækenland og fra AW12 går vi efter UK, Irland og Norge og tager muligvis på Who’s Next ( i Paris, red.) og og Pitti Immagine ( Firenze, red.), slutter Kim Juul fra VITO, der sammen med de ligeledes danske brands J. Fabian, Mads Nørgaard, Best Behaviour og Ganni er repræsenteret af det tyske agentur Label-Agent.
 
Eksternt link: Vitobrand.dk