Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Friis & Co. på Roskilde Festival: Et vindue til nye kunder

Det er ikke nogen stor nyhed, at Roskilde Festival er meget mere end musik.
Det er ikke nogen stor nyhed, at Roskilde Festival er meget mere end musik.

Det er ikke nogen stor nyhed, at Roskilde Festival er meget mere end musik.

Men at blandt andre danske Friis & Co. tjener næsten ligeså mange penge på dyrskuepladsen på fire dage på Dyrskuepladsen, end de gør i en almindelig retailbutik på en lille måned – det er til gengæld imponerende.

”Det var første gang, vi var på festival. Vi vidste ikke, hvor det ville ende, men vi blev meget positivt overraskede, festivalen har bestemt taget godt imod os. Det svarer faktisk næsten til en måneds omsætning i en almindelig retailbutik – i hvert fald til tre ugers salg,” siger Morten Christoffersen, der er retailmanager hos Friis & Co., til FashionForum.dk.

LÆS OGSÅ: Nørgaard på Roskilde – Vi satser (også) på studerende

Og selvom det selvfølgelig er vigtigt, at der langes varer over disken på selve festivalen, har Friis & Co. også en anden agenda:

”Det er en rimelig blandet skare, der har besøgt vores butik på Roskilde. Der har været både vores eksisterende kunder men også mange, der måske ikke ville komme i Friis & Co. almindeligvis. Derfor bliver det en måde at brande os over for nye kundegrupper,” forklarer retailmanageren.

Som hos de fleste andre danske brands, der har solgt kollektioner på festivalen, havde også Friis & Co. reduceret priserne:

”Alt er billigere, men derudover har vi så vidt muligt forsøgt at give kunderne nogenlunde den samme oplevelse på festivalen som i butikken. Vi prøver at tilpasse både look og styling.”

Friis & Co. har endnu ikke besluttet, om de skal på festival igen næste sommer, men som Morten Christoffersen slutter:

”Det var en stor succes. Så vi regner da med, vi skal af sted igen næste år.”