Det britiske onlinemarked er i rask fremgang – og særligt modetøj går som varmt brød på nettet. Alene i marts steg onlineomsætningen af mode med knap en fjerdedel sammenlignet med samme måned i fjor, og det gør faktisk segmentet til det, der klarer sig bedst på nettet – bortset fra skønhedsprodukter – selvom modehandlen stadig er sløv ude i de fysiske butiksgader. Det skriver Drapersonline.com.
Særligt accessories går godt, denne kategori steg med 59 pct. i marts ifølge IMRG Capgemini e-Retail Index. Undertøj steg med 18 pct., mens fodtøj steg med 3 pct.
”Indekset bekræfter, at onlinemarkedet fortsætter med at være britisk retails ledestjerne i disse hårde økonomiske tider,” siger informationsdirektør i IMRG Tim Spooner.
Den samlede nethandel har med udgangen af marts forladt sit stærkeste kvartal i tre år – omsætningen er steget til GBP 5,1 mia., hvilket svarer til 14 pct. sammenlignet med året inden – det svarer til at hver eneste brite har brugt 82 pund – svarende til knap 700 kr. – på nettet.