Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Britisk agent: Danmark er spækket med talent

Der afholdes speeddating for britiske agenter i slutningen af marts - og Danmark har masser af potentiale.
Der afholdes speeddating for britiske agenter i slutningen af marts - og Danmark har masser af potentiale.

”Der er ekstraordinært meget talent i Danmark, især når man tager landets størrelse i betragtning.

Sådan forklarer Alexandra Lyles fra London-agenturet Claret Showroom, hvorfor hun en kold februarmorgen er taget til København for at passe firmaets stand på modemessen CPH Vision.

Hun er blandt de agenter, der den 31. marts skal møde en række danske brands, når Modezonen i samarbejde med Dansk Mode & Textil og Dansk Erhvervs Tøj & Textil for tredje gang afholder speeddating for agenter – denne gang med fokus på Storbritannien.

Stor succes med speeddating
Tidligere er arrangementet – der kort fortalt parrer en række agenter fra et afgrænset område med en håndfuld danske brands, der har interesse i netop dette marked – afholdt med fokus på hhv. Tyskland og Benelux – og det med stor succes.

For Alexandra Lyles er det snarlige arrangement især interessant, fordi britiske butikker i forvejen kigger til Danmark:

”Der er mange danske brands, der har succes i England, tag bare DAY. Danske kvinder forstår i højere grad end engelske at klæde sig, så de ikke ligner gamle koner, når de er fyldt 40. Det er befriende,” siger agenten, der fremhæver de knap så dyre brands som en af fordelene ved Danmark:

”Danskerne er især gode til mid- til high-prisniveauet. Det er godt, for butikkerne i England er i høj grad på udkig efter tilgængelige brands lige nu. Alle er enormt prisbevidste for tiden,” forklarer hun.

Fra regn og slud til regn og slud
Videre fremhæver Alexandra Lyles også vejret som en faktor, der binder de to lande sammen:

”Som designland er Danmark også interessant for Storbritannien, fordi vi har samme klima. Vi kan ikke rigtigt lade som om, vores sommer eksisterer, og det gør, at moden passer godt i begge lande.”

Danskere er pålidelige
Og så har danske modemærker endeligt grundlæggende et rigtig godt ry på de britiske øer.

”Danske brands er kendt for at være pålidelige. De leverer til tiden, og produktionskvaliteten er i orden. De er velorganiserede,” slutter agenten.

Er dit brand interesseret i at udvide til England? Tilmeld dig speeddating senest fredag den 25. februar hos henrik@danishfashioninstitute.dk.

Speeddating for UK-agenter, 31. marts 2011 i København.