Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Article_Da musikken mødte moden

Musikere og modefolk slog pjalterne sammen for en aften.
Musikere og modefolk slog pjalterne sammen for en aften.

I et forsøg på at styrke netværket mellem mode- og musikbranchen havde Danish Fashion Institute (Dafi), i samarbejde med Volcano Management, inviteret til uformel torsdagsbar i Kødbyen. Navnet på eventen var "Music Meets Fashion", og allerede fra start var der lagt op til matchmaking med gratis øl og høj stemning.

Efter en times tid bød Cecilie Thorsmark fra Dafi velkommen i selskab med Kristian Riis fra Volcano Managememnt. Begge lagde i deres taler vægt på det potentiale, der ligger i samarbejdet mellem mode og musik, og hvordan både Dafi og Volcano Management kan være med til at facilitere netværk, videreformidle kontakter og dermed være grobund for nye, spændende initiativer. Riis understregede også, at man ikke skulle holde sig tilbage på grund af økonomiske bekymringer, da man ifølge ham altid ville kunne samle midler, så længe idéen var god.

"Tanken med arrangementet er, at markere startskuddet til et øget fokus på musik- og modesynergierne og de fremtidige arrangementer og projekter, som allerede er i støbeskeen", siger projektleder Cecilie Thorsmark fra Dafi og fortsætter:

"Vi vil prøve at gøre musikken til en mere integreret del af vores projekter bl.a. Copenhagen Fashion Week og Copenhagen Fashion Festival, og vi vil gerne lade branchen vide, at vi bakker op om, og opfordrer til, at modevirksomhederne integrerer musik endnu mere, og ser det som et stærkt markedsføringsværktøj, der kan styrke deres brands og business."

Den fremmødte skare talte blandt andet navne som A Kid Herafter, The Floor Is Made of Lava, Pato, Darling Don’t Dance og The Blue Van fra musikkens verden. Modebranchen var repræsenteret af mærker som Bruuns Bazaar, Barbara I Gongini, Artrebels, Soulland, Georg Jensen m.fl.[[addon]]