Et nyt fænomen er opstået i blogosfæren: På Looklab.dk har fem modebloggere slået sig sammen om at skabe en fælles platform, hvor indlæg fra deres respektive blogs samles på ét sted.

Samarbejdet opstod, da en annoncekontakt opfordrede de fem bloggere til at slibe rundsavene på albuerne og markere sig i kampen om de flygtige læsere. Derfor nåede bloggerne frem til et koncept med fælles ansatte, der tager sig af annoncesalg og andre praktiske sager, så bloggerne kan koncentrere sig om det, de er bedst til – nemlig at blogge.

”Vi har et kæmpe potentiale, da vi har mange læsere, og det bliver vi nødt til at udnytte,” siger Trine Kjær, der er en del af LookLab.dk med bloggen Trineswardrobe.dk, og hun fortsætter:

”Vi driver alle vores egne blogs alene, og det er et stort arbejde. Derfor ville vi gerne lave en lille familie, hvor vi kan uddelegere nogle opgaver, så vi kan koncentrere os om at blogge.”

Bloggerkollektivet består af fem blogs med mode som omdrejningspunkt. Bloggenes forskellighed har medført en større og bredere læserskare.

”Jeg har eksempelvis udvidet min målgruppe med nogle lidt ældre læsere end min kernemålgruppe. På grund af vores (bloggenes, red.) forskellighed får vi en ekstremt bred målgruppe.”

Og foruden den udvidede læserskare er der også kollegiale fordele ved et sådant blogkollektiv, slutter Trine Kjær:

”Det bedste er, at man har fået nogle ”medbloggere”, som man kan sparre med"

Se mere på Looklab.dk


LÆS OGSÅ:

Blogger springer ud som designer

Modebloggere 2010