Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

article_Friis & Company lancerer The Wardrobe

Friis & Company lancerer til januar deres første deciderede tøjkollektion med navnet "The Wardobe".
Friis & Company lancerer til januar deres første deciderede tøjkollektion med navnet "The Wardobe".

Accessories-virksomheden Friis & Company lancerer nu for første gang en decideret beklædningslinje. Det fortæller Lulu Peulicke, der er brandmanager hos Friis & Company:

”Vi ønsker at kunne klæde ’Friis & Company-pigen’ på fra top til tå. Vi er en trendvirksomhed, og vi styler meget i temaer. Hidtil har vi haft svært ved at finde andre brands, der passer til vores vision, og det har længe været en drøm at kunne starte vores eget.”

The Wardrobe, som linjen hedder, rammer butikkerne første gang i januar 2011 og vil fremadrettet få tilføjet nye styles seks gange årligt, og Lulu Peulicke understreger, at det bliver tale om rigtige gennemtænkte kollektioner:

”Det er ikke bare en linje med t-shirts i fire forskellige længder og syv forskellige farver, det bliver et brand, der faktisk er stærkt nok til at stå for sig selv,” forklarer hun og nævner videre, at mærket af samme grund ikke er begrænset til at skulle sælges i de virksomheder, der i forvejen fører Friis & Company.

Friis & Companys accessories-kollektioner findes i tre prissegmenter, men The Wardrobe vil prismæssigt befinde sig i det øverste lag.

”Vi kommer til at befinde os i toppen af midtersegmentet og opefter,” forklarer brandmanageren, der videre nævner, at det også var af hensyn til udenlandske webshops, at The Wardrobe er blevet til:

”Vi arbejder meget med internationale webshops, som fx Nelly.com, og her er det bare et rigtigt godt værktøj at kunne sælge et helt look,” siger hun og slutter af med at fortælle, hvad interesserede kan forvente sig af kollektionen:

”Det er noget meget feminint tøj. Den kollektion, vi kører som den første, er meget oversize med draperede maxikjoler og store, hvide skjorter og blomsterprint,” slutter Lulu Peulicke.