Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Article_Lanvin skal designe for H&M

Det er netop blevet afsløret, at det franske luksusbrand Lanvin er den næste partner i rækken af H&M's succesfulde designkollaborationer.
Det er netop blevet afsløret, at det franske luksusbrand Lanvin er den næste partner i rækken af H&M's succesfulde designkollaborationer.

De seneste uger har der verseret mange rygter om, hvilket scoop den svenske tøjgigant H&M mon nu kunne have gjort. Spekulationerne har været mange, og er gået fra Vivienne Westwood til Bottega Veneta. Nu er sløret imidlertid løftet, og de seneste par dages gisninger har vist sig korrekte: Alber Elbaz, kreativ direktør hos det franske luksusmærke Lanvin er næste designer i rækken af kreative samarbejder. 

Alber Elbaz har over den seneste årrække høstet stor anerkendelse med Lanvin og forvandlet det til et af de mest hypede luksusbrands på modescenen lige nu. Derfor er det vist ingen underdrivelse at kalde det et scoop, H&M har gjort sig. Sammen med Lanvins herretøjsdesigner Lucas Ossendrijver skal Elbaz stå for en herre- og damekollektion, der rammer 200 H&M butikker verden over. Kollektionerne bliver frigivet i de udvalgte butikker d. 23. november, mens tøjet bliver afsløret allerede d. 2. i samme måned. 

I forbindelse med afsløringen udtaler Alber Elbaz:

”H&M foreslog et samarbejde for at se, om vi kunne oversætte den drøm, vi har skabt hos Lanvin, til et bredere publikum uden at slække på kvaliteten. Jeg har tidligere sagt, at jeg aldrig ville lave et samarbejde med en større kæde, men det, der lokkede mig, var idéen om at gøre H&M luksuriøst snarere end at tilpasse Lanvin til den brede offentlighed. Det har været en exceptionel oplevelse og rejse, idet to virksomheder i modsatte positioner har kunnet arbejde sammen, fordi filosofien, som går ud på at sprede glæde og skønhed til kvinder og mænd verden rundt, er den samme”. 

H&M’s egen kreative rådgiver Margareta Van Den Bosch har da også svært ved at få armene ned. 

”Vi er meget glade over Lanvins kollektion for H&M, og det er fantastisk spændende. Lanvin lader H&M tage del af en luksuriøs fransk tradition, som også er moderne og legende. Det er en typisk Lanvin-kollektion, med den skrædderkunst, de karakteristiske udskæringer og fokus på form og detaljer på både herre- og dametøj, som er Lanvins signatur. Lanceringen i november bliver fuld af fantastiske overraskelser." 

Kilde: habit.se 

LÆS OGSÅ:

H&M indtager Seoul

Myte: Billigt tøj og bæredygtighed er uforeneligt

Fremgang for svensk lavprismode