Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Press_Helena Christensen i front for Coca-Cola light og Kildevæld

Den berømte danske topmodel og fotograf er både foran og bag ved kameraet i Coca-Cola light og Kildevælds nye kampagne, 'Passion for Fashion'.
Den berømte danske topmodel og fotograf er både foran og bag ved kameraet i Coca-Cola light og Kildevælds nye kampagne, 'Passion for Fashion'.

Den berømte danske topmodel og fotograf er både foran og bag ved kameraet i Coca-Cola light og Kildevælds nye kampagne, ‘Passion for Fashion’. Kærlighed til mode er kodeordet for kampagnen, der byder på eksklusivt kjoledesign, vintagemode og et photo shoot hos Helena Christensen.

Navnet Helena Christensen er om noget synonymt med mode, og hendes karriereforløb afspejler passion for mode både foran og bagved kameralinsen. Derfor er der vægt bag ordene, når Helena Christensen står i front for Coca-Cola light og Kildevælds ’Passion for Fashion’-kampagne:

”Jeg synes, at vi på fin vis har fået lavet en kampagne, hvor både Coca-Cola light og Kildevælds involvering og passion for fashion brænder igennem. Jeg synes, det er en cool kollaboration og var stolt over at skulle være ansigt for dem begge,” lyder det fra modeikonet.

Kærligheden til vintagemode og svensk designerikon
Helena Christensen har ofte gjort sig bemærket med sin forkærlighed for vintagetøj. Derfor har hun i ’Passion for Fashion’-kampagnen fået den anerkendte stockholmske designer Ida Sjöstedt til at specialdesigne en kjole med et smukt vintagesnit – inspireret af Coca-Cola light og Kildevæld:

”Ida Sjöstedt lod sig inspirere af følelsen, smagen og farverne af Coca-Cola light og Kildevæld. Kjolen er, som produkterne, let og perlende i sit udtryk, og farverne, som indgår i kjolen, afspejler den identitet, som ligger i mærkerne – et flot resultat,” siger Helena Christensen, der poserer i kjolen på kampagnebilledet, der er taget af den store danske modefotograf Henrik Bülow. 

Helena Christensen bag kameraet
Den nye kampagne med Helena Christensen som ansigt for Coca-Cola light og Kildevæld lanceres under Copenhagen Fashion Week i august og kan opleves over hele landet. Samtidig vil man kunne udleve sin egen ’Passion for Fashion’ i en stor konkurrence om et eksklusivt photo shoot med Helena Christensen bag kameraet i hendes studie i New York:

”Jeg ser frem til at møde vinderne af konkurrencen i min anden hjemby New York og sammen med dem få taget nogle portrætter, som viser deres sande passion,” lyder det fra Helena Christensen.

Yderligere informationer
Hanna Sjöström, Coca-Cola Nordic Services, (+45) 51 58 58 63, hsjoestroem@eur.ko.com

Gaute Parbo Niemann, Essencius, (+45) 61 28 89 80, gpn@essencius.dk

Billeder i høj opløsning fås ved henvendelse til Gaute Parbo Niemann

Information om konkurrencen
Du kan deltage i konkurrencen om en tur til New York og et eksklusivt photo shoot med Helena Christensen bag kameraet på Coke.dk fra 1. august 2010.

Om Ida Sjöstedt
Ida Sjöstedt blev født i Stockholm i 1976. Hun flyttede til London i 1996, og i 2000 fik hun sin eksamen fra universitetet i Westminster. I 2001 flyttede hun tilbage til Sverige, hvor hun i august samme år lancerede sin første kollektion under modeugen i Stockholm. Hun har vist sine kollektioner dér mange gange, men hun har også vist dem frem i Paris under prêt-a-porter-ugerne. Hun skaber smukt og sexet tøj til kvinder, som ikke stresser over, hvordan de går klædt og til dem, som ser mode som noget sjovt i stedet for et must.

Om Coca-Cola
Coca-Cola Company er verdens største producent af drikkevarer med et imponerende udvalg af mere end 450 typer sodavand, juice, læskedrikke etc. Foruden Coca-Cola, der er anerkendt som verdens mest værdifulde brand, indeholder virksomhedens portefølje bl.a. også Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Vitaminwater, Powerade, Minute Maid og Kildevæld. På globalt plan er Coca-Cola Company den førende distributør af drikkevarer med brus, juice, ready-to-drink-te og -kaffe. Forbrugere i mere end 200 lande nyder virksomhedens drikke med 1.5 milliarder køb om dagen via verdens største distributionssystem for drikkevarer. Coca-Cola Company ser det som sin forpligtelse at bidrage til opbygningen af et bæredygtigt samfund og er derfor fokuseret på initiativer, der beskytter miljøet, er ressourcebesparende og optimerer den økonomiske udvikling inden for de områder, virksomheden arbejder i. For yderligere information om virksomheden besøg www.thecocacolacompany.com.