Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Artikel: The Worlds Greatest Catwalk er en realitet

"For os har det handlet om at sætte vores Copenhagen Fashion Week på verdenskortet", siger Eva Kruse om The World's Greatest Catwalk, der nu er en realitet.
"For os har det handlet om at sætte vores Copenhagen Fashion Week på verdenskortet", siger Eva Kruse om The World's Greatest Catwalk, der nu er en realitet.

En catwalk på 1,6 km, mere end 200 modeller, 100.000 forventede tilskuere. Det er tilsyneladende dét der skal til, hvis man skal slå en rekord og lave The World’s Greatest Catwalk. Det ambitiøse tiltag er nu en realitet, og den 14. august omdannes Strøget i det indre København til én lang catwalk.

”For os har det handlet om, at lave et tiltag under Copenhagen Fashion Week der kunne sætte vores modeuge på verdenskortet, og vi tror på, at The World’s Greatest Catwalk vil kunne tiltrække rigtigt meget opmærksomhed til byen. Eksempelvis vil der blive fløjet 100 indkøbere ind til eventen, foruden de mange der allerede er i byen til modeugen”, siger Copenhagen Fashion Weeks Eva Kruse, der er torvholder på catwalkprojektet.

Projektet er blevet til i et samarbejde imellem Copenhagen Fashion Councils parter; Copenhagen Fashion Week, CIFF, Gallery, Cph Vision, Terminal-2 og Dansk Mode & Textil og er et underprojekt i en større branding-kampagne for dansk mode, der er støttet af Fonden til Markedsføring af Danmark og har Dansk Mode & Textil som overordnede torvholdere.

Derudover har to af dansk modes mastodonter, Kopenhagen Fur og Vero Moda, valgt at bakke initiativet op økonomisk, mens Helena Christensen er protektor for The World’s Greatest catwalk. Beauty industrien bakker også godt op om eventet i form af Wella og Maxfactor, der hver stiller med store teams, der kan løfte opgaven med at få de mange modeller klar.

Copenhagen Fashion Council har derudover udpeget designbureauet Femmes Regionales til at stå for koordineringen af showet og de 200 modeller, mens selve produktionen er lagt i hænderne på produktionsvirksomheden Stage 7.

”Det er et offentligt støttet, non-profit projekt og det handler om, at vi vil skabe opmærksomhed omkring København”, fortsætter Eva Kruse, ”Vi håber, at et initiativ som dette vil have en afsmittende effekt på vores branche. Som jeg ser det, er det enormt vigtigt, at man har sin by med sig, hvis man vil skabe nogle succesfulde events som Copenhagen Fashion Week. Og den københavnske modeuge har tidligere været en lukket fest. Den er allerede blevet meget mere åben for folk takket være Copenhagen Fashion Festival, og i tillæg til det er The World’s Greatest Catwalk virkelig noget, der involverer københavnerne. Det skal ligesom svinge og syde i byen under modeugen, og folk skal opleve, at de er en del af det der foregår. Den stemning i byen vil uden tvivl have en afsmittende effekt på de mange indkøbere og pressefolk, der kommer til København til Copenhagen Fashion Week.”

FashionForum.dk dækker naturligvis The World’s Greatest Catwalk, når den løber af stablen den 14. august.

Læs meget mere om The Worlds Greatest Catwalk i den officielle pressemeddelelse her.

Billede: Peter Ash Lee