Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Artikel: Nyt dansk accessories brand drager fra øst mod vest

Det danske accessoriesbrand Lommé satsede på Østen først. Men nu er turen kommet til det danske marked.
Det danske accessoriesbrand Lommé satsede på Østen først. Men nu er turen kommet til det danske marked.

[[addon]]

Danmark har fået et nyt accessories brand: Lommé. Lommé blev stiftet tilbage i 2009, men Jannie Mari og René Chu der står bag Lommé valgte at positionere brandet i Shanghai og Singapore først. Nu, et år senere, er turen så kommet til Tokyo og London samt det danske marked. Og kollektionen der består af to linjer, en basic og en mere fashion forwarded linje af håndbearbejdede, kviltede tasker, er nu landet i en række danske butikker. Om de strategiske overvejelser siger Jannie Mari: ”Vores produktion er i Bangkok, og vi har et godt netværk i den asiatiske modebranche. Derfor valgte vi at skabe et fundament derude først, før vi vendte næsen hjemad. Så vi har været spændte på, hvordan det danske marked ville tage imod vores kollektion – men det er heldigvis gået godt.” 

Man kunne fristes til at kalde det overmod at starte en accessorieskollektion op midt i en krisetid, men for Lommé viste den økonomiske afmatning på det globale marked, at kunne vendes til en fordel. ”Pga. krisen lavede vi et større forarbejde, end vi måske ville have gjort for fem år siden. Vi har nok været mere forsigtige og tænkt tingene mere igennem, men det synes jeg bare er godt. Og så valgte vi at se positivt på krisen som en mulighed for, at der ligesom blev ryddet op i branchen. Og jeg tror, at resultatet har været, at folk ser på produkterne med mere kritiske øjne, og virkelig sætter pris på det gode håndværk”, siger Jannie Mari.

Læs mere om Lommé her.