Hvad gør du, hvis du er en ung, talentfuld designer med internationale ambitioner men intet distributionsnetværk? Eller hvis du har særligt flair for at spotte nyt talent?

[[addon]]

Dét spørgsmål besvarer det nye website StyleTrek.com. Her kan unge designere nemlig blive opdaget af ”style trekkere”, eller versioneret til dansk ”stilopdagere”, som kan tilmelde designere fra hele verden. Style trekkerne får én procent af det samlede salg fra den pågældende designer, så længe designet sælges via Style Trek.

Designeren får til gengæld en international platform, der tilbyder en pakke af e-handel, distribution og markedsføring igennem sociale medier mv.. På denne måde er der incitament for både den unge designer og for fashionistaer med øje for morgendagens talenter.

Bag Style Trek, som kun har et par uger på bagen, står bl.a. Elizabeth Fisk, som tidligere har været PR-ansvarlig for Burberry. Med sig har hun et team at kompetente kollegaer, der alle har en baggrund i modebranchen – de fleste af dem også med e-commercefeltet.  

Style Trek-konceptet rammer noget nyt indenfor både e-handel og PR. Dels fordi at det inviterer personen på gaden til at bidragyde med hidtil ukendt talent. Og dels fordi at sitets ambition er at støtte ambitiøse, up-and-coming, entreprenante designere der vil frem, men som ofte bliver bremset af det dyre og svært tilgængelige markedsførings- og e-handelområde. 

Måske kommer det næste nye talent på sitet fra Danmark?

Se en præsentation af Style Trek her

Læs mere om Style Trek.com og tilmeld dig som Style Trekker her

Billeder: Style Trek