Artikel: Costume og Woman vinder annonceandele
Costume vinder annonceandele på et tidspunkt, hvor markedet bugner af kvindemagasiner.I en tid hvor magasinudbuddet bugner, er der kamp til stregen om annoncepengene. Bruttotal fra Gallup Ad Facts viser nu, at Benjamin koncernens kvindemagasiner Costume og Woman vinder frem, mens Aller Medias Elle taber annonceandele målt på en sammenligning af den samme periode sidste år.
[[addon]]
Gallup Ad Facts beregning er dog lavet på baggrund af mediehusenes listepriser, og viser derfor bruttotal, som ikke tager højde for eventuelle rabatter. Disse ville kunne forrykke billedet. Mads Jungersted, der er salgchef hos Benjamin Media, siger dog til MediaWatch, ”det svarer godt til nettotallene, vi giver ikke højere rabatter end de andre.”
Costumes chefredaktør, Rikke Agnete Dam, er med rette meget tilfreds med resultatet, “I 2009 har vi i endnu højere grad end tidligere arbejdet for at skabe lige præcis det magasin, som vores læsere vil have: ‘det rene modemagasin’. Et magasin, der udelukkende handler om mode, shopping og skønhed. Ikke alt muligt andet. Og med det miks af det eksklusive og inspirerende og det budgetvenlige og tilgængelige, der altid har været Costumes særkende,” siger chefredaktøren på Costumes hjemmeside.
Benjamin Medias to kvindemagasiner indtager således 2. og 3. pladserne. Kun overgået af Egmont Magasiners Eurowoman.
Billeder: A Fashion Tale og Costume