[[addon]]Prognoserne forudsiger, at Kina i 2035 vil matche den amerikanske økonomi, og allerede nu sætter flere store internationale modekoncerner ind på at positionere sig på det kinesiske marked, skriver WWD i dag.

Mens både USA og Europa har været hårdt ramt af den globale finanskrise, er Kina kommet mere sikkert gennem den økonomiske turbulens, og en ny middelklasse af bedre uddannede unge mellem 18 og 28 år har rejst sig. De har en større købekraft end tidligere og efterspørger nu modetøj i en ordentligt kvalitet til den rigtige pris.

Levi Strauss´ endnu ikke navngivede, nye underbrand vil designmæssigt lægge sig i forlængelse af hovedlinjen, men være kendetegnet ved et ungt look.

Samtidigt henlægges store dele af både produktion og design til Kina, og Levi´s udnytter hermed mulighederne for brug af kinesisk råmateriale. På denne måde fusioneres det kinesiske marked med det San Fransisco baserede brands signaturdesign i Levi´s nye, yngre mærke. Levi´s ledelse påpeger dette som et af de væsentligste succeskriterier udfra et indgående kendskab til forbrugeren. Disse er nemlig ivrige efter amerikanske brands, men holder samtidigt en stor national stolthed, som på denne måde imødekommes.

Levi´s er allerede et etableret brand på det kinesiske marked, men hovedmærket er ikke bange for at blive overhalet indenom af den nye lillesøster. Det nye brand ligger et prisniveau under, og henvender sig dermed til et yngre segment. Et segment som på sigt derfor potentielt kan blive Levi´s kunder.

Det nye brand vil blive solgt i både flagship- og franchisebutikker. Derudover vil Levi´s også åbne shop-in-shops i større stormagasiner. Antallet af Levi´s butikker i Kina er sat til at vokse fra de nuværende 20 til planlagte 1000 i 2015. Med udgangspunkt i Shanghai-området er målet at dække hele Kina og derefter sætte ind i det øvrige Asien.

Billeder: http://www.levi.com.cn/

Læs også
Hennes & Mauritz indtager Seoul