Et overskud på 40 pct. over det forventede sendte i går, den 8. april, H&M-aktien op på et historisk højt niveau. Kommende uge åbner endnu en afdeling af svenske Weekday i Danmark. Det går godt for den svenske lav-pris mode.
[[addon]]Hennes & Mauritz, Europas næststørste tøjmærke, kom ud af første kvartal af 2010 med et plus på 3,74 mia. SEK. – en stigning på godt 1,2 mia. SEK, skriver Borsen.dk. Salget er dermed steget med 7 pct. og omsætningen endte på knap 25 mia. SEK.
Finanshuset S&P og danske Equities har ændret deres anbefalinger af H&M-aktien fra Sælg til Hold efter det stærkt positive regnskab blev offentliggjort i går. I dag koster aktien 497,8 SEK på børsen i Sverige.

Hennes & Mauritz er dog ikke det eneste svenske lavpris modehus, der har fremgang i Danmark. Den 15. april åbner Weekday deres tredje butik i Danmark og giver dermed endnu nemmere adgang til deres mange joint-venture kollektioner med kendte danske og internationale designere.

Også svenske Monki og Gina Tricot vinder indpas i Danmark med henholdsvis 6 og 9 butikker.