Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Filippa K ansætter ny ledelse

Det svenske modehus, Filippa K, byder både velkommen til en ny administrerende direktør og en ny bestyrelsesformand.
Det svenske modehus, Filippa K, byder både velkommen til en ny administrerende direktør og en ny bestyrelsesformand.

Det er ikke mere end et par måneder siden, vi kunne fortælle, at Filippa Knutsson ville vende tilbage som kreativ direktør hos Filippa K – et brand, hun selv var med til at starte tilbage i 1993.

Og nu er der endnu engang omrokeringer hos den populære designvirksomhed. Kristofer Tonström er blevet ansat som administrerende direktør, og vil allerede den 13. februar overtage posten fra Anna Lönnerstedt, som har varetaget stillingen midlertidigt, siden 1. september 2016, og som vil fortsætte i huset, som ny Range & Supply director.

Kristofer Tonström har mange års erfaring med at lede internationale brands, med fokus på innovation, marketing og salg. Han har indtil fornylig været ansat som administrerende direktør hos Omega Pharma Nordic AB, hvor han de sidste fire år har opbygget et af Nordens største og hurtigst voksende sundheds- og skønhedsvirksomheder.

Kristofer Tonström glæder sig til at tiltræde rollen, som ny administrerende direktør i Filippa K:

”Filippa K er en af Nordens største og mest interessante modebrands. Jeg ser frem at blive en del af Filipa K-teamet og være med til at opbygge en endnu større og stærkere virksomhed,” siger Kristofer Tonström i en pressemeddelelse.

Ny formand for bestyrelsen
Foruden den nye administrerende direktør, ansættes også en ny bestyrelsesformand i Filippa K, nemlig Simon Griffiths, som ligeledes har en del international erfaring indenfor forretningsudvikling og strategi, hos både EQT og Bain & Company.

Den afgående bestyrelsesformand, Eric Persson, vil fortsætte som en del af bestyrelsen, og mener, at den nye omstrukturering i ledelsen vil styrke brandet fremover:

”Med ansættelsen af Kristofer, Simon og Filippa får virksomheden nu en endnu stærkere ledelse, med forskellige og komplimenterede kompetencer. Kombinationen af Kristofers store brandforståelse og Filippas unikke designsans, er helt rigtig, sammen med Simons strategiske viden, og internationale overblik. Denne trio vil, sammen med resten af ledelsesteamet og alle de ansatte hos Filippa K, sikre succesfulde tider fremover,” udtaler Eric Persson i pressemeddelelsen.