Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne

Ny kommunikationschef hos 66°NORTH

Det islandske brand øger sit fokus på det danske marked med ansættelsen af Camilla Louise Høg.
Det islandske brand øger sit fokus på det danske marked med ansættelsen af Camilla Louise Høg.

Camilla Louise Høg har over 10 års erfaring fra modebranchen og kommer senest fra jobbet som moderedaktør på magasinet Cover. Camilla arbejdede tidligere som assisterende moderedaktør på magasinet Euroman, og før det, på Patriksson Communication med PR og kommunikation for mærker som Filippa K, Gant og Ralph Lauren.

66°NORTH er stadig nye på det danske marked og ønsker at øge kendskabet til mærket og skærpe PR- og kommunikationsindsatsen. Det skal Camilla Louise Høg stå i spidsen for med stillingen som Head of PR & Communication, og får til opgave at udvikle og udføre den overordnede kommunikationsstrategi.

”Jeg har fulgt 66°NORTH de seneste år gennem mit arbejde som moderedaktør på Cover. Mærket har efter min mening kæmpe potentiale med dets stærke design, multifunktionelle produkter og kvaliteter, du ikke finder bedre. Jeg glæder mig til at være en del af en virksomhed i vækst med et højt ambitionsniveau – 66°NORTH vil frem i verden og den rejse ser jeg frem til at tage del i,” siger Camilla Louise Høg om sit nye job.

Ansættelsen af Camilla Louise Høg er en del af en større strategi, hvor brandet tager al kommunikation in-house i stedet for, som tidligere, at lade et bureau varetage det. Det fortæller Helgi Rúnar Óskarsson, CEO for 66°NORTH:

”Siden vi åbnede vores første butik i København i 2014, har vi også øget vores investeringer i PR- og marketingaktiviteter. Vores brand har en rig historie, og det er vigtigt, at vi har kontrol med formidlingen af den – derfor er det naturligt, at vi trækker kommunikationen in-house. Foruden at Camilla er et dejligt menneske og en dygtig kommunikatør, så har hun indgående kendskab til den danske mode- og medieverden. Hun forstår brandets identitet og hvordan vi skal nå den danske forbruger.”